Biografija

D. Kirilausko nuotrauka

D. Kirilauskas, ko gero, priskirtinas prie tų atlikėjų, kuriam žymiai vertingesnė ne žaidybinė, azartinė laikysena, kaitinanti publiką smagiais efektais (nors jo atlikėjiškame arsenale rasime užtektinai virtuozinių ar improvizacinių rezervų), viešinanti įspūdingus veiklos pasiekimus, bet gili, išgyventa rimtis, artisto priedermėms būdingas sugebėjimas koncerte sukurti garsų dramos atmosferą. Ir tuomet jau tiesiog negalvoji, kiek kartų ligi tol girdėjai vieną ar kitą skambėjusią partitūrą, nes daug svarbiau tampa tai, kaip šįkart ją išgirdai. Nepasakyčiau, kad šiomis dienomis tai dažnas reiškinys, tačiau džiugu, kad tokių reiškinių tiesiog dar yra.

Literatūra ir Menas Nr.47 (3407)

D. Kirilauskas yra aukšto lygio pianistas. Jis jau visai subrendęs muzikas, su savu pasaulio matymu, meninėmis koncepcijomis, įtaiga ir kultūra. Jis jau priklauso dideliam pasaulio pianistų elitui.[…]Man regis, jis turi retą menininko etiką, savo gyvenimo tikslą, kuris yra aukštesnis negu vien tik klavišų spaudymas.

— Donatas Katkus, Verslo Žinios 2018-12-15

 

LMTA Fortepijono katedros docentas Daumantas Kirilauskas yra vienas ryškiausių, universaliausių ir produktyviausių Lietuvos pianistų. Jis koncertavo beveik visose Europos šalyse, JAV, bei Irane, tokiose salėse kaip „Mozarteum Grosser Saal“, Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos, Leipcigo „Gewandhaus“, Bonos „Schumann Haus“, Vitebsko Filharmonijos, Helsinkio „Temppeliauki“, Stockholmo „Nybrokajen“, Oslo „Concerthus“, Kelno „WDR Klaus von Bismarck“, Rygos Didžiosios gildijos ir kitose koncertų salėse. Nuolatinis Lietuvos nacionalinės filharmonijos svečias. Skambino su visais Lietuvos orkestrais, taip pat su Latvijos „Sinfonietta Riga“, Suomijos „Lappeenranta City Orchestra“. Daugelio užsienio ir Lietuvos festivalių dalyvis, tarp jų – nuolatinis Thomo Manno festivalio svečias.

Pianisto repertuaras aprėpia laikotarpį nuo baroko (J. S. Bacho, G. F. Händelio kūrinių) iki naujausių XXI a. kompozicijų. Svarbią vietą jo repertuare užima Ludwigo van Beethoveno kūryba. Šalia solinių kūrinių pianistas nemažai grojo kamerinėse sudėtyse su žymiais Lietuvos ir užsienio solistais bei kolektyvais, tarp jų – su Vienos „Artis-Quartett“ 2008 m. Daugelio premjerų dalyvis. 2005 m. pirmą kartą Lietuvoje atliko Chicko Corea’jos Koncertą fortepijonui ir orkestrui, 2010 m. įvyko Mikloso Maroso Koncerto fortepijonui ir orkestrui, dedikuoto Daumantui Kirilauskui, premjera. 2013 m. pianistas skambino Tomo Kutavičiaus „Dieviško šėlo“ fortepijonui ir simfoniniam orkestrui premjerą tarptautiniame „Gaidos“ festivalyje, 2018 m. praskambėjo Osvaldo Balakausko “Dialogai” fortepijonui ir orkestrui, dedikuota Daumantui.

Daumantas Kirilauskas išleido 12 solinių albumų. Tarp naujausių – visos Johanno Sebastiano Bacho partitos („Bach. Partitas No. 1, 3, 6“ – 2014 m., „Bach. Partitas No. 2, 4, 5“ – 2017 m.), trys Koncertai klavyrui („Bach. Keyboard Concertos Nos. 1, 4 & 5“ – 2016 m.), devynios L. van Beethoveno sonatos („9 Beethoven Piano Sonatas“ – 2016 m.), Diabelli varijacijos op. 120 („Beethoven Diabelli Variations op. 120“), trys Sergejaus Prokofjevo sonatos („Prokofiev Piano Sonatas Nos. 2, 7 & 9“ – 2013 m.), šiuolaikinės kompozicijos.

Beveik 200 jo padarytų įrašų saugomi Lietuvos radijo archyvuose. Pianistas bendradarbiauja su kino ir teatro kūrėjais, daugiausia – su kompozitoriumi Giedriumi Puskunigiu. D. Kirilausko įgrotas fortepijono takelis skamba ne viename filme, spektaklyje.

Daumantas Kirilauskas yra vertinamas pedagogas. Šalia darbo su savo fortepijono klase LMTA jis vedė meistriškumo kursus Plovdivo muzikos ir vaizduojamojo meno akademijoje (Bulgarija), Karališkajame šiaurės muzikos koledže Mančesteryje (Jungtinė Karalystė), Hanoverio muzikos, teatro ir medijų aukštojoje mokykloje (Vokietija), Belgrado menų universitete (Serbija). Dirbo žiuri Bacho jaunųjų pianistų konkursuose Vilniuje ir Plovdive, Balio Dvariono jaunųjų pianistų konkurse Vilniuje.

K. Čiurlionio menų mokyklos absolventas (1991). Studijavo Zalcburgo „Mozarteum“ universitete, kurį baigė aukščiausiu įvertinimu, įgydamas Menų magistro laipsnį. Jo mokytojai buvo Liucija Drąsutienė (nuo 1984 iki 1994 m.) ir legendinis Karl-Heinzas Kämmerlingas (nuo 1994 iki 2000 m.).

Daumantas Kirilauskas yra daugelio nacionalinių ir tarptautinių konkursų prizų laureatas: 1991 m. – I premija tarptautiniame Maria Canals jaunųjų pianistų konkurse Barselonoje, tais pačiais metais – diplomas pirmajame tarptautiniame M. K. Čiurlionio pianistų konkurse, 1994 m. – diplomas su Princesės Dianos autografu „New Port“ tarptautiniame pianistų konkurse Londone, 1997 m. – „Boesendorfer“ prizas Vienoje. Pianistas apdovanotas Austrijos kultūros ministerijos premija (2000), Prezidento Valdo Adamkaus sveikinimo raštu (2005). Daumanto įrašyta Felikso Bajoro kompozicija ‚Sideralis‘ pasauliniame konkurse Call for Piano Recording pateko į laimėtojų dvyliktuką, kuris 2018 išleistas RMN Classical.

Greta klasikos Daumantas yra gerai susipažinęs su džiazu. Jis yra tarptautinio konkurso-festivalio Vilniuje „Jazz Improvizacija 1992“ Grand-Prix laimėtojas.

Nuo 2019 Daumantas Kirilauskas yra Bösendorfer-Artistas.